Námořní paliva po roce 2020 II
Paliva, Vol. 10, Issue 4, Pages 136-139
- Category: Článek v odborném periodiku (Article in a professional journal)
- Author: Černý Radek, Vráblík Aleš
- ISSN: 1804-2058
- Year: 2018
- Link: URL
Review
Již dnes je zřejmé, že změna, kterou s sebou přinese snížení obsahu síry v námořních palivech od roku 2020, se promítne do celého rafinérského sektoru - od prodejců surové ropy, přes rafinérie, obchodníky s palivem, výrobce aditiv až po koncové uživatele. V loňském roce byl zveřejněn článek s názvem „Námořní paliva po roce 2020“ v časopisu Paliva, zabývající se touto problematikou, nicméně je nezbytné dílčí odhady průběžně upřesňovat a aktualizovat. Z těchto důvodů je předložen souhrnný článek mapující aktuální situaci a predikovaný vývoj po roce 2020, který obsahuje nejaktuálnější informace v ucelené formě. Zdá se, že klíčovou roli pro nadcházející období bude představovat výroba tzv. 0,5 % paliv s obsahem síry nepřesahující 0,5 % hm., u kterých je očekáván nárůst spotřeby až o 40 %. Je však zřejmé, že alternativní paliva, jako je methanol nebo LNG, jsou příslibem do budoucna, především s ohledem na další plánovaná legislativní omezení. V neposlední řadě budou hrát rovněž neopomenutelnou roli hybridní systémy, které kombinují současné motory s alternativními technologiemi.
Nowadays, it is clear that the changes caused by the sulphur cap 2020 will be reflected into the whole refinery sector – from crude oil retailers, refineries, fuel traders, additive manufacturers to end-users. In our previous article (Marine fuels after 2020, Paliva 2017) we dealt with this issue but it is necessary to continuously refine and update partial estimates. For these reasons, this article is summarizing the current situation and the predicted development after 2020 is presented. It seems that the key role for the coming period will be the production of the so-called 0.5 % fuel containing max 0.5 wt% of sulphur. Expected consumption of 0.5 fuel will be higher by 40 %. However, it is clear that alternative fuels, such as methanol or LNG, are a promise for the future, especially with regard to further planned legislative constraints. Last but not least, hybrid systems that combine current engines with alternative technologies will also play an important role.